top of page
לימור בנדל_edited_edited.jpg
לימור בנדל לוגו שקוף.png

גמילה מתחתוניות: איך להפטר מתחתוניות אחת ולתמיד



אם את חשה בנרתיק הפרשות מרובות, יובש, גירוד, ריח רע או תופעות לא נעימות אחרות - הגיע הזמן להפטר מהתחתוניות! לפות בריאה וריח נעים מהוואגינה שלך


נשים רבות משתמשות בתחתוניות חד פעמיות כדי לספוג הפרשות מהנרתיק ולמנוע "לכלוך" ואי נעימות בתחתונים, אז למה להפטר מהתחתוניות בעצם?

תחתוניות ותחבושות חד פעמיות למיניהן עשויות מחומרים סינטטיים, אשר חוסמים את האוויר לפות, כתוצאה מכך התחתוניות 'חונקות' את היוני שלך, גורמות להזעה ולחות יתר ופוגעות בפלורה הטבעית באזור הנרתיק והמפשעה - ההיגיינה נפגמת וכל האזור הופך לידידותי כמצע לחיידקים, פטריות ודלקות.

השילוב של מגני תחתונים וניקוי אינטנסיבי בסבונים מזיק לאיזון הטבעי הקיים בנרתיק וגורם לנזק הכולל הפרשות מוגברות, דלקות, פריחה, גירוד, כאבים, ריח רע ותופעות לא נעימות אחרות.

בשורה התחתונה מגני תחתון גורמים להפרשות מוגברות ונזק בריאותי, במקום לעשות את הפעולה ההפוכה ולעצור אותן, ולכן מגני תחתון מזיקים לבריאותך.


אם את מעוניינת בפות בריאה את צריכה לשמור על היגיינה על ידי הקפדה על אזור מאוורר, להשתמש בתחתוני כותנה בלבד, כשאפשר - ללכת ללא תחתונים כלל, להימנע משימוש בתחתונים מחומרים סינטטיים ותחתוני חוטיני ולנקות את הנרתיק במים בלבד. תני לטבע לעשות את שלו!


חשוב לציין, כי במידה ויש לך הפרשות נרתיקיות עם צבע שאינו לבן או שקוף, ריח חריף או מרקם לא ברור, גירוד או תחושות לא נעימות אחרות מומלץ לגשת לרופא הנשים להיבדק ולהימנע משימוש בתחתוניות.


אם יש לך הפרשות וחשבת להתחיל שימוש בתחתוניות, מומלץ לקרוא את ההקדמה ולא להתחיל מראש. לעומת זאת, אם את כבר משתמשת בתחתוניות באופן יומיומי ולא רואה 'איך את חיה את החיים שלך בלעדיהן'? בדיוק עבורך כתבתי את המדריך הבא: איך להפטר מתחתוניות, לפות בריאה ומדיפה ריח נעים:

1. תחתונים להחלפה: מפסיקים להשתמש בתחתוניות ובמקומן מחזיקים בתיק מספר תחתונים להחלפה. במשך היום, בזמן שהיית הולכת ומחליפה תחתונית, במקום להחליף תחתונית, תחליפי תחתונים. במשך הזמן ההפרשות יתמעטו בהדרגה, עד שייפסקו לגמרי ולא תצטרכי להחליף כלל.


בקבוק זכוכית ממנו נשפכים לבבות נצנצים אדומים על תחתונית לבנה



נשים מדווחות כי התהליך בין הפסקת השימוש בתחתוניות ועד הפסקת ההפרשות לוקח בין שבוע לשלושה שבועות , אך יש לקחת בחשבון שכל אחת מגיבה אחרת. במידה וההפרשות ממשיכות והן לא תקינות, מומלץ לגשת לבדיקה אצל רופא נשים.

2. תחתוניות אורגניות מכותנה: אופציה נוספת, למי ש'לא מסוגלת לחיות בלי', הן תחתוניות אורגניות מכותנה ששומרות על הנרתיק מאוורר ולא 'חונקות' את האזור. במשך הזמן ההפרשות ירדו ותוכלי להרגיש בטוחה יותר ללכת בלעדיהן.


ומה עליי לעשות בזמן מחזור?

דבר ראשון, הוסת היא דבר טבעי, שמסמלת את הנשיות והפוריות שלך – ואין צורך להתבייש בה, עם זאת ברור שאף אחת לא רוצה ללכת עם כתם אדום במכנס שמסמן לכולם: "השבוע אני במחזור!". אז איך עוברים את המחזור בלי תחבושות סינטטיות, חד פעמיות ו'חונקות'?

תוכלי לבחור מבין האופציות הבאות:


1. תחתוניות כותנה רב פעמיות: זה טבעי, מאוורר וידידותי לסביבה – תחבושות כותנה שסופגות את הדם ובמקום לזרוק לפח, מכניסים למכונת הכביסה. יש היום מגוון דגמים מהממים בגדלים שונים ועם כנפיים שנסגרות סביב התחתונים עם תיק תקים לנוחות השימוש.


2. גביעוניות סיליקון: גביעוניות, באנגלית Menstrual cup או Mooncup, הן מעין כוסיות קטנות וגמישות בצורת פעמון, המוחדרות לנרתיק בזמן המחזור. הכוסיות אוגרות את נוזלי הווסת, כאשר בעת הצורך ניתן לרוקן אותן לשטוף ולהחדיר שנית.


3. שיטת שרמן: שיטה זו פותחה ע"י מירב שרמן, ובה נשים מתרוקנות באופן יזום בשירותים בזמן המחזור. השיטה לא באה להחליף תחתוניות באופן מלא, אך יכולה להוריד משמעותית את הדם אשר מופרש בין לבין ההתרוקנות היזומה בשירותים. בין לבין תוכלי להשתמש בתחתוניות רב פעמיות מכותנה טבעית.


ומה עם האפצ'י?

נשים רבות חוות בעיות ברצפת האגן בעיקר אחרי הריונות, אבל גם בשל שימוש לא נכון באיברים ברצפת האגן, כתוצאה מכך בעת שיעול או התעטשות יש בריחה של שתן אל התחתון או במקרים גרועים יותר גם למכנס. בעיות ותפקוד לקוי של רצפת האגן פוגעות באיכות החיים, כאשר חשוב לדעת שהזנחת הטיפול בתופעות אלו עלולה לגרור מצב רפואי בעייתי בהמשך, ולכן חשוב מאוד לטפל בבעיה. נשים רבות פותרות את הבעיה על ידי שימוש בתחתוניות , אך גם במקרה הזה אין צורך בתחתוניות אלא בטיפול אצל פיזיותרפיסטית רצפת אגן. בעזרת טיפול פיזיותרפי ותרגול נכון תוכלי לטפל ברצפת האגן ולא רק להפסיק את בריחת השתן, אלא גם למנוע בעיות עתידיות של צניחת איברים ברצפת האגן.


לסיכום, תחתוניות חד פעמיות פוגעות באיזון הטבעי של הנרתיק, מזיקות לבריאות וגורמות להפרשות מרובות, חיידקים, פטריות ודלקת. החליטי כבר היום שאת פועלת למען פות נשית בריאה ומדיפה ריח טוב והפסיקי את השימוש בתחתוניות בעזרת אחת מהשיטות שכתובות ממש פה במדריך.


בהצלחה!





רוצה להכיר את עולם שלם של עונג? להתחבר לעונג המיני שקיים בך? הכנתי הדרכה בדיוק עבורך שתלמד אותך

איך להתחבר למיניות המטריפה שחלמת עליה









 


להורדת שלל מתנות ייחודיות מלימור לוחצים כאן:




bottom of page