top of page
לימור בנדל_edited_edited.jpg
לימור בנדל לוגו שקוף.png

שפת אהבה: רומנטיקה וארוטיקה במחול האוהבים


איך להראות לבן או בת הזוג שאנחנו אוהבים אותם? מהי שפת האהבה? איך מדברים אותה? ומה הקשר של כל זה לסקס?


הצורך הבסיסי ביותר של האדם הוא להרגיש אהוב. אהבה וסקס הולכים יד ביד, לכן כדי שהמערכת המינית תהיה משובחת, עלינו לטפח את המערכת הרומנטית – לגרום לבן או בת הזוג להרגיש אהובים. במאמר שפת האהבה נבין שיש יותר משפה אחת לאהבה וכי רומנטיקה וחשק מיני הולכים ביחד. תכירו את שפות האהבה השונות ותשאלו את עצמכם ואת בני ובנות הזוג שלכם האם שפה אחת מדברת אליכם יותר? איזה מהשפות אתם מדברים היום ורוצים לשמר ואפילו להשתמש בה יותר? ואיזה הייתם רוצים דווקא לסלק? איזו שפה מוצאת חן בעיניכם ואיזו מוצאת חן בעיני החצי השני? ככל שתכירו את עצמכם ואת בן או בת הזוג שלכם, כך יעמיק הקשר ומערכת היחסים הזוגית והמינית תשתפר.


נתחיל בנקודות פתיחה חשובה להבנה: אנשים שונים מדברים בשפות אהבה שונות.

הוא: שולח לך פרחים

את: מעדיפה שיראה ויחמיא על איך שהתייפייפת עבורו

היא: מרעיפה עליך חיבוקים ונשיקות כשאתה נכנס הביתה

אתה: בא לך לשטוף מעצמך את היום הזה ורק אחרי הריסטרט להתחיל בחיבוקים

המקור לבלבול שנוצר לא נמצא באהבה שלכם, אלא בשפת האהבה שלכם!

אם בן הזוג מדבר עברית ואומר "אני אוהב אותך", ובת הזוג מדברת סינית ובכלל לא למדה עברית, היא לא תבין על מה הוא מדבר ועלול להיווצר בלבול וכעס.

חשוב להבין כי הקשר שבין אהבה למין הדוק, וכשאנשים לא מרגישים אהובים בתוך הקשר הזוגי – החשק שלהם למין יורד, כי הכמיהה האמיתית שלנו היא לא לעשות סקס אלא לעשות אהבה, כזו שבסוף המעשה אנחנו מרגישים אהובים יותר.


"השפה שאנחנו מדברים אני צועק, את בוחרת מילים את בוכה, אני שובר ת'כלים

אני דובר אמת"

מתוך "לולה" – דודו טסה ורועי שופאן


אז בואו נלמד איך לעורר חשק למין ע"י שימוש בשפות האהבה השונות. לפי ד"ר גרי צ'פמן קיימות 5 שפות של אהבה:


שפת המגע

שפת אהבה מאוד נפוצה היא שפת המגע. אנשים של מגע זקוקים לאשרור שהם אהובים ע"י חיבוקים, ליטופים, נשיקות, קיצי בראש, דיגי בגב, התכרבלות, מסאג'ים – מגע שאינו מוביל למין אבל מייצר חשק.

מה לא לעשות? נשים וגברים ששפת האהבה הראשית שלהם היא מגע יחושו בדידות איומה, תסכול ועצבות, אם תחסכו מהם חיבור פיזי. החיים בתוך קשר ללא מגע אוהב או מין לאנשי שפת האהבה הפיזית הם חיי אבדון.

גברים שמדברים בשפה של מגע ונשואים לנשים שהחשק המיני שלהן ירד, לא מחוברות למיניות שלהן או שיש להן קושי ביצירת אינטימיות פיזית, מציינים תחושת בדידות גדולה מאוד בקשר הזוגי.


שפת המילים

שפה נוספת היא שפת המילים. אנשי המילים מרגישים אהובים ע"י מילה טובה, מחמאות, פרגון והערכה. הם מסתובבים במהלך היום עם אוזן פתוחה לקלוט כל שדר של מילים, כדי לספק את הצורך שלהם באהבה. הם יחפשו את האהבה בכל מקום של מילים: בהודעות לנייד או בוואטסאפ, בשיחה באמצע היום, יצפו למילה של געגוע וכמיהה, ימתינו בסבלנות שהילדים יירדמו, אם בכדי לשתף איך עבר היום שלהם ולשמוע את הצד השני. הלב שלהם יחכה למילות הערכה ופרגון שיעידו כמה בן או בת הזוג שלהם "רואים" אותם ולא לוקחים אותם כמובן מאליו.

מה יקרה אם לא תדברו בשפת המילים? אנשים של מילים שהצורך שלהם לא מתמלא בטוב, ידאגו "לשאוב" את תחושת האכפתיות שלכם ברע ע"י מריבה וצעקות. העיקר שהם יקבלו מכם תגובה מילולית כלשהיא.

מה יוביל להורדת החשק המיני שלהם? אם תעבירו עליהם ביקורת, תעירו להם כמה הם לא בסדר ותשפטו את המראה שלהם – אתם יכולים לשכוח מהאהבה שלהם.



גבר ואישה מצמידים ראש לראש בעיניים עצומות ידי האישה על ראש הגבר


שפת המתנות

שפת המתנות היא שפת אהבה ידועה. אנשים שאוהבים בשפה הזו יקנו המון דברים גם לעצמם וגם לכם כבני זוגם. אם אתם רוצים לאהוב אותם מין הראוי שתכינו משהו מוחשי שהם יוכלו לקבל פיזית: אבן או עלה שאספתם בטיול, צמיד או שעון, ארנק או תיק חדש, שוקולד או דובון מחבק לחג האהבה. זו לא חייבת להיות מתנה קנויה, כל דבר פיזי יעשה את העבודה, גם אם זה פריט יצירתי שהכנתם בעצמכם.

מה לא כדאי לעשות? אם תשכחו ימים חשובים כמו ימי הולדת וימי נישואים, הם כבר יזכירו לכם את זה שלא קניתם להם מתנה ביום הזה - כל השנה! לעיתים אחד מבני הזוג מדבר בשפת החומר והשני לא מבין שזו שפה של אהבה – פעמים רבות נשים מתלוננות בפני בזמן ייעוץ: "לימור הוא לא אוהב אותי. הוא אף פעם לא אומר לי כמה אני יפה, שהוא מעריך אותי כי אני אמא טובה, הוא חושב שאני אויר. שעות הוא תקוע בעבודה ובקושי שם לב אלי!" אני מבינה שאולי הוא מדבר בשפת המתנות, השפה החומרית ושואלת אותה: "תגידי, חסר לך משהו? יש לך כל מה שאת רוצה מסביבך? בגדים ללבוש? רכב חדש? בית כמו שרצית?" כשהתשובה היא "כן, ברור!" אני מסבה את תשומת ליבה לשפת האהבה של החומר, כשהוא קם בבוקר ויוצא לעבודה הוא אומר בשפה שלו: "אני אוהב אותך". באותה מידה גבר יכול להרגיש זאת מבת הזוג. התקשורת ביניכם וההבנה המשותפת באיזו שפת אהבה אנחנו מדברים חשובה.


שפת המחוות

שפה נוספת היא שפה של מחוות. מחווה משמע אנחנו עושים משהו קטן שיהיה נעים או קל יותר לצד השני. מחוות מראה על רצון טוב, על מחשבה ואכפתיות. אנשי המחוות ישמחו: לקבל אוכל חם על השולחן בסוף יום כשהם חוזרים הביתה, קפה שהוכן בדיוק איך שהם אוהבים ומוגש למיטה בבוקר או פתק קטן עם סנדוויץ' בבוקר לקראת יום העבודה. מחוות זוגיות נפלאות יכולות להיות סידור הבית, ספונג'ה או שטיפת כלים בהפתעה, פרגון בשעות שינה ללא הפרעה או יציאה עם חברות / חברים.

יש אנשים שמעולם אף אחד לא עשה עבורם ובשבילם משהו ואפילו לא הקטן ביותר, הם ממש לא מבינים את השפה הזו וקשה להם להעניק אותה ובנוסף יכול להיות שהיא תדבר אליהם והם ישמחו לקבל אותה, אבל הם לא יודעים את זה אפילו.

מה כן? כדאי לייצר שיח על מחוות של אהבה ולהדגים מה זה אומר בעצמכם, ללמד אותם את השפה, כדי שילמדו להעריך אותה וידעו איך "לדבר אותה".


שפת "זמן איכות ביחד"

שפת האהבה החמישית ואחרונה היא שפת "זמן איכות ביחד". אנשים שהשפה שלהם היא שפת הבילויים ייהנו מזמן זוגי משותף. ככה הם ירגישו שאכפת לכם מהם, שאתם אוהבים אותם. הם יעריכו וירגישו אהובים אם תצאו איתם מהבית לטיול בשכונה, לסרט, למסעדה, לטיול בחיק הטבע.

מה תעשו שיוריד להם את החשק המיני? כשאנשי הבילויים קוראים לכם לשיחה, לבוא לשבת איתם ביחד ואתם תקועים במחשב או בנייד – הם יפגעו מאוד. הם זקוקים לכמה דקות ביום של ביחד. עצם זה שתפנו עבורם 10-15 דקות לשיחת 'איך עבר היום שלך?', אמרתם להם בשפה שלהם - את/ה כל עולמי! אני אוהב/ת אותך - נכון שזה פשוט?


שאלת מיליון הדולר

לסיכום, אני ממליצה בחום לבוא הערב הביתה ולשאול את בני הזוג שלכם שאלה כנה ואמיתית ורק תקשיבו לתשובה בלי להתערב בתחושות של הזוג:

אתה מרגיש שאני אוהבת אותך? את מרגישה אהובה בקשר שלנו?

תנו להם לקרוא את המאמר או ספרו להם על 5 שפות האהבה ושאלו אותם:

איזו שפת אהבה עדיפה בעינייך וחשובה לך?

אך אל תעצרו בלשאול את החצי השני – תשאלו גם את עצמכם וספרו לבן או בת הזוג מה אתם מרגישים.

תתחילו ליישם את השפה, שכל אחד בחר ותרגלו אותה ביום יום.

תוכלו גם לשלב בין כמה שפות אהובות, ומה שחשוב זה שתראו לבן או בת הזוג שלכם שהם אהובים, רצויים וחשובים לכם – ההתמדה וההשקעה בזוגיות ובאהבה לאורך השנים תשתלם ותוביל גם לעוררות מינית ועלייה של הרצון להיות יחד.







רוצים להחזיר את התשוקה והעונג לזוגיות שלכם?

לשפר את הפתיחות, את האינטימיות והרגישות בינכם?

הכנתי לכם הדרכה בדיוק על זה ויותר



bottom of page