top of page
לימור בנדל_edited_edited.jpg
לימור בנדל לוגו שקוף.png

כאבי מחזור: איך לעבור את המחזור בשלום?



סובלת מכאבי מחזור קשים בזמן הוסת או מתופעות מוזרות לפני שהמחזור מתחיל? מרגישה שמתעוררת בך המפלצת בכל פעם שהמחזור מתקרב? אספתי עבורך טיפים ושיטות להקלה על תסמונת קדם וסתית ועל הכאבים במחזור החודשי. ספוילר: אורגזמה יכולה לעזור!


 אישה מחבקת את הברכיים קרוב לחזה כף ידה מונחת על הכתף הנגדית

מתקרב לך המחזור החודשי ואת מרגישה שאת הופכת להיות הענק הירוק, כל דבר קטן שאומרים לך גורם לך לבכות ואז כשהמחזור מתחיל יש לך כאבים חזקים, שפשוט משביתים אותך מכל פעילות – חשוב שתדעי, את לא לבד! התופעה שמתחילה לפני המחזור קיימת אצל 80% מהנשים, אשר סובלות מאותה תסמונת המכונה תסמונת קדם וסתית PMS. מה קורה לך בתסמונת זו? את עצבנית ומתוחה, עלולים להופיע לך חצ'קונים, גודש בשדיים, עייפות, בחילות, כאבי ראש, כאבי שרירים, מתח נפשי, רגישות יתר, חרמנות, ובנוסף לכל אלו רעב לא הגיוני תוקף אותך.

הכאבים שמופיעים בעת הדימום הווסתי יכולים להיות קלים, אבל עלולים גם להיות ברמה של התכווצויות, עוויתות, בחילות, כאבי בטן קשים, כאבי גב, כאבי ראש, חולשה והרגשה כללית רעה. יש מי שעוצמת הכאבים שלה נמוכה ואחרות מציינות כאבים כה חזקים אשר משבשים או מפסיקים כל פעילות, ימי עבודה וכו'.

כל אחת מגיבה אחרת למחזור וכל אחת מהתופעות יכולות להופיע בעוצמות שונות אצל נשים שונות או לא להופיע בכלל (אם התמזל מזלך).

כפי האמור במקרים רבים, התופעות כן מופיעות ואף עלולות לפגוע באיכות החיים.

אז איך אפשר לעבור את המחזור בשלום, עם כמה שפחות כאבים? ואיך אורגזמה קשורה לזה? אספתי פתרונות, שיקלו עלייך לפני ובמהלך המחזור החודשי.




תזונה, פעילות ספורטיבית וצמחי מרפא

תזונה בריאה, ופעילות גופנית משפיעים על הפעילות ההורמונלית ורמת האסטרוגן בגוף, ויכולים לשפר משמעותית את המצב הגופני ואת התחושות הנלוות למחזור. תוספי מזון וצמחי מרפא יכולים אף הם לעזור במקרים של כאבים חזקים. ניתן להתייעץ עם נטורפת/ית לצורך תכנון התפריט, צמחי המרפא והפעילות הגופנית בהתאמה אישית.

בזמן המחזור מומלץ להקפיד על מזונות קלים וצמחוניים.

כדאי להימנע ממאכלים המכילים שומנים צמחיים, שומנים רווים ושומן טראנס, ממוצרי חלב ומזון מעובד.

להרבות במזונות עשירים בשומנים טובים כגון די ים (סלמון, טונה, מקרל ועוד), פירות וירקות עשירים בסיבים תזונתיים (עלים ירוקים, כרוב, כרובית ועוד).

להמעיט במוצרים מן החי, קפה, תה, שוקולד, בשר וביצים. צמחי מרפא שיכולים להקל את הכאבים, ע"י תמיכה ואיזון המערכת ההורמונלית, הם שיח אברהם ואנג'ליקה סינית.



שלוות נפש

תבדקי מה מידת הסטרס שלך.

שגרת החיים המודרנית גורמת למתח היומיומי, אשר עולה במחיר נפשי וגופני. לעומת המתח, כאשר הגוף במצב של שלווה ורוגע, משתחררים הורמונים שלא רק מקלים על הגוף אלא גם מאפשרים זמינות לאהבה ואף סקס.

בזמן המחזור הגוף עובר שינויים הורמונליים שונים, אשר עלולים להגביר את רמת המתח וכתוצאה מכך להעלות את עוצמת הכאב. אצל חלק מהנשים קיימת, בזמן המחזור, ירידה באסטרוגן ועלייה בפרוגסטרון, אצל אחרות אלדוסטרון גבוה אשר מטפס בעת מתח, או עלייה באסטרוגן ושינויים במגנזיום. כדאי למצוא את הדברים שישרו שלווה ורוגע על הגוף והנפש באופן כללי ובמיוחד בזמן המחזור – מוזיקה שקטה ונעימה, הליכה בפארק, כל אחת והדבר שמרגיע אותה.

טיפול גופנפש יכול להתבצע גם בעזרת רפואה משלימה – טיפולים כמו רפלקסולוגיה, דיקור, עיסוי בשמנים ועוד – להרגעת הגוף והנפש ובהתאם הורדת עוצמת הכאבים בזמן הוסת.




מיינדפולנס

מיינדפולנס = קשיבות - הקשבה מודעת ולא שיפוטית לחוויה בזמן הווה, אשר מקורה בבודהיזם.

תרפיית מיינדפולנס עוסקת בתשומת לב או הקשבה לחוויה שאת עוברת כעת. את הקשיבות הזו יש לתרגל במדיטציה, או בעזרת תרפיה נפשית הנוקטת בגישה של הפחתת מתחים באמצעות קשיבות.

תרגול ואימון מיינדפולנס מפתחים את היכולת לקבל את החוויה כמו שהיא. לחוות חוויות לא נעימות, כואבות או מפחידות תוך תרגול טכניקות אשר מאפשרות הקלה במתח ובסבל כמו בעת כאבי מחזור קשים.


אורגזמה נשית

בהמשך ישיר להורדת המתח ותרגול קשיבות, חשוב לדעת, כי אורגזמה נשית משככת כאבים קסומה ויעילה במיוחד. מה קורה בזמן אורגזמה? 1. המוח משחרר הורמון אוקסיטוצין, הורמון האהבה, בכמות גבוהה פי חמישה מהרגיל.

2. המוח מעורר יצירת אנדורפינים, המורפיום של הטבע.

בזכות שני אלו מצב הרוח מרומם, המתח מתפוגג והגוף משתחרר, על כן אורגזמה יעילה להקלה בכאבי מחזור, כאבי פרקים ומגרנות.

אז זה ממש מצב של win win – אורגזמה מענגת מצד אחד, וגורמת להקלה בכאבי המחזור מצד שני – 2 ב-1.

כמה ימים לפני המחזור, גם ככה את בטח חרמנית בימים אלו, פתי את הבן זוג למיטה והגיעי לאורגזמה – תרופת הפלא.


המלצת הרופא

פנייה לרופא הנשים שלך עם כל התסמינים ורשימה של מעקב אחרי המחזור החודשי חשובה ואף יכולה להועיל. רופא יכול להציע מספר פתרונות להקלה על הסבל, מגלולות להסדרת המחזור ועד לתרופות אחרות אשר יכולות להפחית או למנוע לגמרי את כאבי המחזור.

כמו כן, מומלץ לגשת לבירור עם רופא על מנת לשלול קיום של אנדומטריוזיס או בעיה רפואית אחרת, שעלולה להיות הגורם לתופעות, שאת חווה.


לסיכום, אם יש לך תופעות לא נעימות וכאבים לפני או במשך המחזור, את לא לבד ואת לא חייבת להמשיך לסבול בעוצמות גבוהות - נסי את הפתרונות ושתפי מה עבד עבורך.







רוצה להכיר את עולם שלם של עונג?

להתחבר לעונג המיני שקיים בך?

הכנתי הדרכה בדיוק עבורך שתלמד אותך

איך להתחבר למיניות המטריפה שחלמת עליה





 


להורדת שלל מתנות ייחודיות מלימור לוחצים כאן:




bottom of page