top of page
לימור בנדל_edited_edited.jpg
לימור בנדל לוגו שקוף.png

מון קאפ: גביעונית, המוצר שישנה לך את החיים!


יד_נשית_אוחזת_גביעונית_רקע_אדום

מון קאפ, או בעברית גביעונית, היא מוצר גאוני שישנה את כל מה שחשבת והרגשת בווסת החודשית. מה זה גביעונית? איך משתמשים בה? איך היא תשפר לך את איכות החיים? כל זאת ועוד במדריך הבא הכולל מדריך מפורט, שיסביר לך צעד אחר צעד, איך להשתמש בגביעונית


הגביעונית היא כבר לא טרנד חדש, כמעט כולן שמעו או ראו גביעוניות, ונשים רבות כבר משתמשות ונהנות מהפטנט הנהדר הזה. עם זאת, יש גם נשים שעוד לא התנסו בשימוש בגביעונית, או שניסו פעם אחת אבל לא ידעו איך בדיוק משתמשים בה וחזרו להשתמש בטמפונים או תחבושות. הגביעונית היא פשוט מוצר גאוני ויש מלא יתרונות לשימוש בה, אז בואי נתחיל, ותראי שאת חייבת לנסות!


קצת היסטוריה...

הגביעונית הראשונה הומצאה כבר ב-1867 ע"י לא אחר מאשר גבר משיקגו. בשנת 1937 הומצאה הגביעונית המסחרית הראשונה ע"י שחקנית אמריקאית, אך היא נעלמה כלעומת שבאה מכמה סיבות שכללו את העובדה שהיא הייתה עשויה גומי כבד, קשיח ומסורבל, פרסומות בנוגע להיגיינה נשית צונזרו (וכמה מזל שאנחנו במאה 21) ובדיוק הומצאו טמפונים עם מוליך שכבשו את השוק. במשך השנים היו עוד כמה ניסיונות להמציא את הגביעונית מחדש, עד שב-2002 הומצאה באנגליה הגביעונית הראשונה מסיליקון וזוהי הגביעונית הנהדרת שבה נשים בכל העולם משתמשות היום.


איך הגביעונית עובדת?

הגביעונית מורכבת מכוס וגבעול. אחרי החדרתה לוואגינה היא תאגור את כל נוזלי המחזור למשך 12 שעות. כל מה שצריך לעשות אחרי, זה לשלוף אותה, לשטוף ולהחזיר לשימוש חוזר. כמה פשוט ככה נהדר!


המדריך המלא: צעד אחר צעד איך להשתמש בגביעונית?

כל ההתחלות קשות, אז חשוב לקחת בחשבון שיידרש תרגול קל בפעמים הראשונות בהן תשתמשי בגביעונית, אבל אני מבטיחה לך שברגע שתביני איך היא עובדת את תיהני ממנה, ולא תביני איך הסתדרת בלעדיה. בהתחשב בזה, אני ממליצה שבפעם הראשונה שאת מתנסה עם הגביעונית תעשי זאת ביום שבו את יכולה להיות בנוחות בביתך בלי "לדאוג" יותר מידי. בהמשך המדריך, כתבתי טיפים למתחילות במיוחד בשבילך.

אחרי מספר תרגולים, תביני את העניין ותראי כמה קל להשתמש בה.

וכמובן שחשוב לזכור שאני כאן ללוות ולהדריך אותך, כדי שתוכלי להשתמש וליהנות מהיתרונות הרבים של שימוש בגביעונית במחזור החודשי.


אז איך משתמשים בגביעונית?

  1. סטריליזציה חד פעמית: בפעם הראשונה, בה את משתמשת בגביעונית חדשה, יש לבצע לה תהליך סטריליזציה. הרתיחי מים בסיר, מספיק מים כך שהגביעונית לא תיגע בתחתית הסיר. הכניסי את הגביעונית למים רותחים למשך 3-5 דקות. כעת היא מוכנה לשימוש!

  2. היגיינה: שטפי את ידייך ואת הגביעונית עם מים וסבון.

  3. תנוחה נוחה: מצאי מתנוחה הנוחה לך: א. בעמידה עם כריעה קלה ב. בעמידה תוך הרמת רגל אחת על השירותים ג. ישיבה בשירותים ד. עמידה אחרי מספר ניסיונות תגלי איזו תנוחה הכי נוחה עבורך.

  4. קיפול הגביעונית: קיפול הגביעונית לצורך הכנסתה לנרתיק: א. קיפול לחיצה: לחיצה עם האצבע לסגירת פתח הגביעונית וקיפול לשתיים ב. קיפול C: מעיכה עם שתי האצבעות וקיפול לשתיים (החלק העליון של הגביעונית תהיה בצורת C). ג. קיפול 7: מעיכה עם שתי אצבעות וקיפול של פינה אחת באלכסון לפינה הנגדית.

  5. הכנסת הגביעונית המקופלת לוואגינה: החדירי את הגביעונית המקופלת אל הוואגינה, כשהצד שייפתח פונה כלפי מעלה. תוכלי להשתמש במעט מים או חומר סיכה על בסיס מים כדי להקל על הכנסת הגביעונית למקומה.

  6. שחרור הגביעונית: כשכל הגביעונית בפנים שחררי את הקיפול ואפשרי לה להיפתח.

  7. בדיקה: מששי את תחתית הגביעונית כדי לוודא שאין חלקים מקופלים, הוא צריך להיות מעוגל או אובלי. אם את מרגישה קפל בתחתית זה אומר שהגביעונית לא נפתחה במלואה. במקרה כזה, החזיקי בבסיס הכוס (ולא בגבעול) וסובבי אותה בעדינות מצד לצד, כדי לעזור לה להיפתח.

  8. בדיקה נוספת: נסי למשוך בעדינות בגבעול הגביעונית, אם היא לא זזה ממקומה, הידד, הצלחת! נוצר וואקום והגביעונית מונחת במקומה. תוכלי ללבוש את הגביעונית עד 12 שעות.

איך הגביעונית תשפר לך את איכות החיים?

היתרונות של הגביעונית, לעומת אמצעי היגיינה אחרים כגון טמפונים או תחבושות:

  • בטוחה ובריאותית יותר לשימוש: הגביעונית עשויה מסיליקון רפואי, היפו אלרגנית, אין בה שימוש בכימיקלים או חומרי הלבנה והיא בטוחה לשימוש גם לנשים עם עור רגיש במיוחד.

  • לא דולפת: כשהגביעונית במקומה לא תהיה דליפה משום מקום, וכל נוזלי הוסת ייכנסו לתוך הגביעונית.

  • היא לא יכולה ליפול!

  • בלי ריח: נוזלי המחזור לא יבואו במגע עם אוויר, כתוצאה מכך לא יעלו ממך ריחות לא נעימים, היא אולטרה הגיינית ואנטי בקטריאלית.

  • שומרת על גופך: 25% מהנוזלים הנספגים בטמפון הם נוזלים טבעיים והפרשות חיוניות לבריאות הנרתיק. הגביעונית רק אוספת את הנוזלים ובכך מונעת גירוי ויובש תוך שהיא שומרת על PH בריא ומאוזן.

  • לשים ולשכוח לכל היום: תוכלי ללבוש את הגביעונית עד 12 שעות ברצף!

  • פחות מפריעה ביום יום: הגביעונית יכולה להכין 3-5 יותר נוזלים מאשר טמפון, מה שאומר שתצטרכי לרוקן את הגביעונית פעם אחת בבוקר ופעם אחת בערב וזהו! המחזור לא "יפריע" לך בעבודה, בנהיגה, בבית הספר, בפעילות ספורטיבית, ריקוד, שחייה, שינה או כל פעילות שגרתית אחרת.

  • ירוקה יותר: הגביעונית ידידותית לסביבה, שכן היא לא חד פעמית כמו הטמפון או התחבושות, וניתן להשתמש בה שוב ושוב.

  • חסכונית יותר: בזכות השימוש הרב פעמי, שימוש בגביעוניות הוא הפתרון הזול ביותר.


איך להסיר את הגביעונית?

  1. היגיינה: שטפי את הידיים במים וסבון.

  2. תנוחה נוחה: מצאי מתנוחה הנוחה לך, בה את רגועה ונינוחה: א. בעמידה עם כריעה קלה ב. בעמידה תוך הרמת רגל אחת על השירותים ג. ישיבה בשירותים

  3. משיכת עדינה: משכי את גבעול הגביעונית תוך דחיפה של הבסיס למטה בעזרת שרירי הבטן, עד שתגיעי אליו עם האצבעות.

  4. החלקה החוצה: לחצי בעדינות את הגביעונית לשחרור הוואקום והחליקי את הגביעונית החוצה בתנועת נדנוד קלה מצד לצד.

  5. ריקון: רוקני את נוזלי המחזור לשירותים.

  6. שטיפה: שטפי את הגביעונית במים וסבון. במידה ואין לך מים זמינים, עטפי את הגביעונית בנייר ושטפי אותם כשתגיעי לכיור נקי.

  7. החזרה: לאחר הניקוי ניתן להשתמש בגביעונית שנית.

  8. אחסון: במידה והמחזור הסתיים לחודש זה, הכניסי את הגביעונית לסיר מים רותחים למשך 3-5 דקות, ייבשי ואחסני עד לוסת הבאה.


טיפים למתחילות:

  1. עד שתרגישי נוח לגמרי עם הגביעונית שימי פד בתחתונים, וכך לא תצטרכי לדאוג מדליפות לא רצויות.

  2. התאמני לפני המחזור ולא תוך כדי.

  3. אם את מרגישה את הגבעול, קצרי אותו כך שלא יפריע לך (קצרי אותו כשהוא מחוץ לגופך).

  4. השתמשי במים או חומר סיכה על בסיס מים כדי להקל על הכנסת הגביעונית.


עובדות מעניינות

  • הגביעונית יושבת מתחת לצוואר הרחם בתעלה הווגינלית. אם היא יושבת גבוה מידי, יכול להיות שתחווי דליפה.

  • יש הבדלים גדולים בגודל והצורה של הוואגינה, היא שונה ומגוונת בין אישה לאישה, כאשר עומקה נע בטווח שבין 4 ל-10 ס"מ. אם את מרגישה שהגבעול ארוך מידי, תוכלי לקצר אותו עם מספריים.

  • כמות הדימום הממוצעת במחזור אחד מלא, מהתחלתו ועד סופו, הוא סה"כ 2-4 כפות. עם זאת, כל אחת שונה ומיוחדת ואצל כל אחת תהיה כמות נוזלים שונה.

  • 9 מתוך 10 נשים שמנסות להשתמש בגביעונית ממשיכות להשתמש בה.


אז מה את אומרת, בא לך לנסות?






אם את רוצה לעלות את רמת האינטימיות והקריבה בינך לבין בן זוגך,

ליצור פתיחות ואמון גדולים יותר, לרפא ולשחרר חסמים ותחושות של בושה

הכנתי עבורך הדרכה שבה תוכלי ללמוד את כל זה ועוד הרבה יותר



 


להורדת שלל מתנות ייחודיות מלימור לוחצים כאן:




bottom of page