top of page
לימור בנדל_edited_edited.jpg
לימור בנדל לוגו שקוף.png

כואב לך בסקס? 5 דרכים לטפל בכאבים בחדירה


עציץ לבן עם צמח קקטוס פאלי רקע צהוב

את מרגישה כאבים כשהוא חודר אלייך? את לא לבד, וחשוב שתדעי שזה לא אמור להיות ככה! בואי לגלות מה אפשר לעשות במאמר הבא


יחסי מין לא אמורים לכאוב, לא בעת החדירה, לא באקט עצמו ולא אחרי. אם יש לך כאבים כשהוא חודר חשוב לדעת שיש פתרונות! נשים רבות מתביישות לספר כי הן חוות כאב בחדירה אפילו בפני בן הזוג שלהן, אפילו שהבעיה נפוצה.

אז בואי נצלול ונבין מה הבעיות האפשריות, איך פותרים אותן וגם מה אפשר לעשות כמניעה:


1. יובש בנרתיק

אחת הסיבות הנפוצות לכאבים בחדירה, במיוחד בגיל הליבלוב (גיל המעבר), היא יובש ווגינלי. יובש בנרתיק עלול להתבטא בחוסר נוחות בנרתיק, גרד, צריבה ואף כאב בזמן החדירה.

איך פותרים את הבעיה?

על מנת לפתור יובש בנרתיק חשוב להבין ממה הוא נובע – הפתרון יכול להיות טמון בשינוי בהרגלי היגיינה, טיפול הורמונלי חלופי לטיפול בו את משתמשת היום, שמנים ומסככים מתאימים. כמו כן, העצמה מינית והקדשת זמן לחיבור עם היוני שלך (מפורט בהמשך) יכולים לעזור.


2. בעיה בריאותית

מספר בעיות בריאותיות יכולות לגרום לכאבים בחדירה, ולכן חשוב להגיע לרופא נשים מומלץ שיודע להקשיב ויכול לשלול את בעיות אלו לפני שאת ממשיכה בחיפוש אחר פתרון אחר. חלק מהבעיות הרפואיות העלולות לגרום לכאב בעת החדירה או בזמן קיום יחסי מין הן:

  • וגיניסמוס: אם יש לך כאבים בחדירה יכול להיות שאת סובלת מוגיניסמוס – סוג של פחד מפני חדירה, אשר מוביל לכיווץ לא רצוני של שרירי פתח הנרתיק. איך פותרים את הבעיה? לא תמיד אפשר להבין את הגורמים לבעיה, אך לרוב הסיבה שמובילה למצב זה היא נפשית או טראומטית. זה יכול להתעורר מגורמים פיזיולוגיים כמו נוקשות ומתח בגוף, קרום בתולים קשיח, יובש בנרתיק ועוד, או מגורמים פסיכולוגיים כמו פחד מסקס, חוויה טראומתית מוקדמת בסקס, חשש והעדר תחושת בטחון במערכת ביחסים ועוד. כדי לרדת לשורש הבעיה, להבין ולטפל בה מומלץ להגיע לטיפול אצל מטפל/ת מינית או מטפל/ת זוגית המתמחה בבעיות מיניות.

  • וולוודיניה (וסטיבוליטיס): כאבים חזקים בעת החדירה באזור הכניסה לנרתיק, לעיתים גם במגע חיצוני בלבד. איך פותרים את הבעיה? טיפול פיזיותרפי, תרופתי מקומי, שינוי בהרגלי ההיגיינה וטיפול הרגעתי.

  • דלקת נרתיקית: דלקת בנרתיק תביא למצב של כאבים בחדירה אם לא תטפלי בה. דלקת לא מטופלת עלולה להוביל לכאב כרוני וקשה יותר לטיפול ככל שתחכי זמן רב יותר. דלקת מתאפיינת בהפרשות לא תקינות וגרד, כך שאם יש לך את הסימנים האלה מומלץ להגיע לגניקולוג לבדיקה.

איך פותרים את הבעיה? טיפול תרופתי ושינוי הרגלי היגיינה.




3. העצמה מינית

חיבור למיניות וליוני שלך תוך העצמת המיניות היא כלי מרכזי המשמש לסיכוך טבעי ובריא, שיעזור למניעת ביובש בנרתיק ולסיבות נוספות הגורמות לכאב בחדירה.

איך להעצים את עצמי מינית?

העצמה מינית אפשר להשיג בעזרת טכניקות שונות ומגוונות ביניהן: טיפול מיני זוגי, שימוש בטכניקת עיסוי יוני או אידוי יוני, לפנק את היוני שלך ולדאוג לה כמקדש האהבה שלך. מוזמנת לקרוא את המאמר "חיבור יוני: המדריך למציאת הנשיות הפנימית שלך" ובו 7 שיטות לחיבור עמוק לפות המקודשת שלך.


4. צמחי מרפא, תזונה נכונה ואיזון

צמחי מרפא ותזונה נכונה יכולים לעזור לאיזון ופתרון חלק מהבעיות שצויינו כאן במאמר. חשוב להגיע למטפל או מטפלת מתחום הנטורפתיה או הרפואה הסינית, אשר מתמחה בתחום ולעבור תשאול מקיף לצורך אבחון תוך מבט על התמונה המלאה. המטפל יתאים עבורך תפריט תזונה מאוזנת, צמחי מרפא ותוספי תזונה שיוכלו לפתור את הבעיה מכמה אספקטים, החל מהרפיית שרירי האגן ועד למניעת דלקות חוזרות.


5. מניעה

לטווח הארוך מומלץ לבצע פעילות משמרת בעיקר על שרירי רצפת האגן כמו גם עבודה על נשימות, אנרגיה מינית והמערכת ההורמונלית והרגשית. עבודה על כל אלו מתאפשרת בשיטות כמו טנטרה יוגה, יוגה נשית וקונדליני יוגה. ע"י תרגול ואימון תחזקי את השרירים, תעודדי חידוש רקמות ביוני ותכיני את היוני שלך למיניות טובה ומלאת תשוקה.

אני כבר בגיל המעבר, מאוחר מידי בשבילי?

מומלץ להתחיל "לאמן" את הגוף כבר בגיל צעיר, גם אם היום את לא סובלת מכאבים בחדירה, אבל גם אם הגעת כבר לגיל המעבר תוכלי להתחיל עכשיו.


יש לך כאבים בחדירה או בעת קיום יחסי מין? אני מציעה את הבאים: 1. אל תמשיכו לנסות חדירה – ניסיונות נוספים עלולים להזיק פיזית ונפשית ולהחמיר את הבעיה.

2. לגשת להיבדק אצל גניקולוג מומלץ רגיש וקשוב.

3. להגיע לטיפול מיני ובמקרים מסוימים אף טיפול זוגי מיני, לקבלת כלים ופתרון הבעיה.







רוצה לקחת את העונג שלך לשלב הבא

ולגלות איך זה אפשרי עבורך לגמור מחדירה?

יצרתי עבורך הדרכה בדיוק על הדבר הזה











 


להורדת שלל מתנות ייחודיות מלימור לוחצים כאן:




bottom of page