top of page
לימור בנדל_edited_edited.jpg
לימור בנדל לוגו שקוף.png

פות מקודשת: שפתי הפות שלי נפוחות – מה לעשות?


אישה_בלבוש_תחתון_מחזיקה_ורד_ביד_אחת_וקונדום_ביד_השנייה

הפות שלך היא מקדש אהבה שלך! שמרי עליה, תראי לה אהבה והיא תיתן לך חזרה הרבה יותר. מה לעשות אם שפתי הפות נפוחות או מגרדות? כל האופציות בכתבה הבאה


הפות שלך היא מקדש האהבה שלך. האהבה שלך לגוף שלך, האהבה שלך לעצמך, האהבה הזוגית והאהבה לילדייך – הכל קשור ביחד ומתחבר מהפות ללב שלך. מכאן את בטח מבינה את החשיבות של החיבור שלך עם הפות המהממת שלך וכמובן גם החשיבות של בריאותה. הפעם אני רוצה להתעסק בנושא של שפתיים נפוחות או מגרדות – מה זה יכול להיות ומה כדאי לעשות? חשוב לציין, שבכל מקרה כתבה זו אינה מחליפה בדיקה אצל רופא נשים. כמו כן, אם את נוגעת ובודקת את הפות חשוב להקפיד על היגיינה ועדינות.


"הפות שלך היא מקדש האהבה שלך.

האהבה שלך לגוף שלך, האהבה שלך לעצמך, האהבה הזוגית והאהבה לילדייך – הכל קשור ביחד ומתחבר מהפות שלך ללב שלך"


1. זיהום פטרייתי

פטרת הנרתיק די נפוצה ומאוד מעצבנת. היא גורמת לאדמומיות וגרד באזור הפות והיא פשוט לא נעימה. לעיתים היא גורמת גם להפרשות לבנות דמויות קוטג' וריח רע. הטיפול בזיהום פטרייתי מתבצע עם אנטיביוטיקה בהתוויית רופא. חשוב לדעת שעל מנת למנוע הישנות של פטרייה בנרתיק, רצוי לשמור על היגיינה, לא להשתמש בתחתוניות סינטטיות, לשטוף את הפוט עם מים בלבד, לאכול תזונה מאוזנת ובריאה ולשתות מספיק מים – כל אלו יעודדו את הפלורה הטבעית של החיידקים הטובים ובכך יורידו את הסיכוי להתפתחות של פטריה.


2. אלרגיה

רגישות או תגובה אלרגית, המתבטאת בתחושת גרד, נפיחות, אדמומיות וצריבה באזור הפות, עלולה להתפתח ממספר גורמים - טמפונים, פדים, קונדומים עשויים לטקס או ממרכך כביסה המשמש לניקוי התחתונים. לעיתים אלרגיה עונתית עלולה להופיע גם בנרתיק, ובמקרים נדירים קיימת אלרגיה לנוזל הזרע. במידה והתסמינים מופיעים לאחר שימוש בתכשיר חיצוני כלשהוא או שאת חושדת כי מדובר באלרגיה, יש להפסיק את השימוש בתכשיר זה ולפנות לרופא לאבחון וטיפול.


3. אקזמה

אקזמה היא דלקת על פני העור, הגורמת לסדקים וכתמים אדומים בעור. האקזמה מלווה בגירוד תכוף ולא נעים, גירוי והתעבות של העור. לעיתים נגרמת תחושה של צריבה אזורית ועלולה להתפתח גם דלקת. טיפול באקזמה כולל שימוש בסטרואידים למשך שבועיים – חודש, עד שהתסמינים נעלמים.


4. הרפס ומחלות עור נוספות

הרפס, אשר נגרם ע"י וירוס ההרפס סימפלקס, מופיע סביב אזור איבר המין כשלפוחיות, המלוות בכאב והפרשות. הוא מועבר במגע ישיר ומשאירים כיבים במשך מספר שבועות. ריפוי מושג ע"י ניקוי עם מי מלח, הימנעות מיחסי מין עד שהכיבים חולפים ושימוש במשככי כאבים בהתאם לצורך.

ייתכנו גם מחלות עור נוספות כגון: ליכן סקלרוזוס, המתאפיין בגירוד ונפוץ אחרי גיל המעבר; ליכן פלנוס, המתאפיין בצריבה, כאב, מגע מחוספס, גוון עור לבן או ורדרד, הפרשות צהובות וכאב בעת קיום יחסי מין; ופסוריאזיס, המתאפיינת באדמומיות דלקתית והיווצרות עור עבה ומובילה לסדקים בעור והתפתחות זיהומים. מחלות עור ניתן לאבחן ע"י ביצוע ביופסיה, והטיפול בהתאם לאבחנה בעזרת סטרואידים או אנטיביוטיקה.


5. סרטן הפות

חשוב לדעת כי סרטן הפות היא מחלה נדירה, הפוגעת בד"כ בנשים בטווח גילאים 55-75. יש מספר סוגים של סרטן הפות והתסמינים כוללים: גירוד, תחושת צריבה וכאבים בפות; דימום או הפרשה דמית; כאב צורב בעת מתן שתן; רגישות מוגברת וכאב באזור הפות; פצע או כיב על הפות; אזורים מעובים, מוגבהים, אדומים, לבנים או כהים בעור הפות; הופעת גוש, נפיחות או יבלת; שומה על הפות המשנה את צורתה או צבעה. אם יש לך את אחד מהתסמינים פני לרופא המשפחה או רופא הנשים שלך והוא ישלח אותך לבדיקות בהתאם לצורך.


אם כך, נפיחות, אודם או גירוד בפות עלולים להופיע ממגוון סיבות. חשוב שתשמרי על ההיגיינה ובריאות הנרתיק והגוף לצורך הימנעות מזיהומים, חיידקים, פטריות ומחלות נוספות.

"את בדייט לוהט עם בן הזוג ואתם חוגגים אהבה? איזה כיף!

יש בתפריט הערב מין אוראלי, החדרת אצבעות, עינוג בעזרת צעצוע מין וקיום יחסי מין עם חדירה לנרתיק - תהני במקסימום, תשפריצי ותעשי חיים!

אבל אח"כ אל תשכחי להתנקות עם מים"


כמה חוקים שיעזרו לך לשמור על עצמך ועל בריאות הפות השלך:

1. היגיינה לפני: בכל מגע עם הפות דאגי שהמגע מתבצע רק לאחר ניקיון יסודי! כמו כן, לפני החדרת אצבעות יש לדאוג לגזיזת ציפורניים וניקיון הידיים עם סבון. אם את שובבה היום, לפני החדרת צעצוע מין יש לחטאו עם נוזל ניקוי מתאים ולייבש.

2. היגיינה תוך כדי: אין לבצע מין וגינלי אחרי מין אנאלי ללא רחיצת אבר המין הזכרי בין לבין או החלפת קונדום.

3. היגיינה אחרי: את בדייט לוהט עם בן הזוג ואתם חוגגים אהבה? איזה כיף! יש בתפריט הערב מין אוראלי, החדרת אצבעות, עינוג בעזרת צעצוע מין וקיום יחסי מין עם חדירה לנרתיק - תהני במקסימום, תשפריצי ותעשי חיים! אבל אח"כ אל תשכחי להתנקות עם מים.

4. שימוש בקונדום בעת הצורך: במידה ואין לך מידע לגבי בריאות הפרטנר יש להשתמש בקונדום! במיוחד אם מדובר בפרטנר לא קבוע אל תוותרי על השימוש בקונדום. כמו כן, אם את אלרגית ללטקס השתמשי בקונדום שאינו עשוי לטקס.

5. בדיקת רופא: אם עולה החשד שאת או בן הזוג נושאים מחלה כלשהיא יש לבצע בדיקה אצל רופא ולטפל בהקדם.


בברכת בריאות לפות המקודשת שלך,

שלך בעונג,

לימור








רוצה להכיר את עולם שלם של עונג?

להתחבר לעונג המיני שקיים בך?

הכנתי הדרכה בדיוק עבורך שתלמד אותך

איך להתחבר למיניות המטריפה שחלמת עליה




 


להורדת שלל מתנות ייחודיות מלימור לוחצים כאן:




bottom of page