top of page
לימור בנדל_edited_edited.jpg
לימור בנדל לוגו שקוף.png

תופעות לוואי של גירושים: איך להתמודד עם רגשות עצובים כשיש ילדים בבית?



גירושים ופרידה זה תהליך קשה והוא עוד יותר מסובך כשיש ילדים. מה לעשות עם כל הרגשות הקשים שמציפים אותך בתקופה הזאת? איך להתמודד עם הדבר הענק והמעיק הזה? 6 טיפים שיעזרו לך להתמודד עם רגשות עצובים, אפילו שיש ילדים בבית


מערכת יחסים שמגיעה לסיום מביאה איתה עצב גדול ופעמים רבות רגשות נוספים כמו כעס, זעם ועוד רגשות קשים. כשהאקס המיתולוגי נפרד ממך בגיל 16 זה כאב, אבל יכולת לחזור הביתה אל זרועות אמך ולבכות אצל החברות, התאבלת עליו ובכית ובכית ואז בכית עוד קצת ובסוף התגברת, אבל עכשיו בגיל מבוגר יותר ועם ילדים, כל הסיפור הזה הרבה יותר מורכב.

ובכל זאת, לפני שאת אמא ולפני שאת אשת איש, את בת אדם בפני עצמך ומותר, ואפילו מומלץ, שגם בפרידה הזו תעבדי, תתאבלי, תבכי ותהיי עצובה; אז איך עושים את זה? איך מתמודדים עם כל הרגשות הקשים שמציפים אותך, כשיש ילדים בבית?


1. עטפי את עצמך בחמלה

מאיזו שהיא סיבה, הרבה אנשים מרבים להחמיר עם עצמם, אך אין סיבה שכך יהיה. את עוברת תקופה קשה, זה בסדר לבכות ולהתאבל, ואין סיבה שתקשי על עצמך עם ייסורים נוספים על כך שקשה לך. קודם כל, ולפני התחשבות בכל גורם חיצוני אחר, חשוב שתביני את זה ותאפשרי לעצמך להתפרק.


2. תקלי על עצמך

בהתאם לסעיף הקודם ומתוך הבנה כל אחת ואחד עוברים תקופות קשות, ושפרידה זו בהחלט תקופה קשה - אין צורך להחמיר עם עצמך ולהלקות את עצמך על המצב! תקלי על עצמך היכן שאת יכולה: קחי מישהי שתעזור לך אחה"צ עם הילדים, תני להם לראות טלוויזיה אם יש צורך (זה לא יהרוג אותם!), דלגו או דחו לזמן אחר משימות בלתי הכרחיות שמעיקות ויוצרות קונפליקטים (גזירת ציפורניים, חפיפת שיער, ניקיון יסודי גם מאחורי המקרר וכו'), תזמינו פיצה לארוחת ערב, תשלחי את הילדים לסבא וסבתא, תזמי יציאה של הילדים לחברים שלהם ועוד.


3. תנשמי עמוק

נשימה נשמעת כמו משהו טריוויאלי, הרי אם לא היית נושמת לא יכולת להיות בחיים – חוק טבע שכזה – אבל בכל זאת יש נשימה בסיסית שמאפשרת חיים, ויש נשימה עמוקה ואמיתית שמכניסה חמצן לכל האיברים בגוף. בזמנים של לחץ וסטרס, ולפעמים גם כך סתם בשגרה עמוסה, לרוב הנשימה חוזרת למקום הבסיסי ביותר – הזכירי לעצמך כמה פעמים ביום לנשום, והקדישי זמן לנשימה טובה, אם את צריכה לכי כמה דקות לחדר הרחצה או למרפסת, תעצמי עיניים ותנשמי פנימה היישר אל הלב.



מספר ידיים אחוזות במשלושי פיצה מבט מלמעלה


4. לכי לטיפול

כמו שכבר נכתב, זו תקופה קשה! אדם חיצוני ומקצועי יוכל לעזור לך לעבד את הרגשות שלך ואת החוויה הקשה. בטיפול תוכלי לפרוק את הרגשות הקשים ולקבל הקשבה והכלה כמו גם הכוונה מקצועית שתעזור לך להתמודד עם היום יום וגם לטווח הארוך. הקדשה של זמן זה במיוחד עבורך תעזור לך להיות שם עבור ילדייך כשאת איתם.


5. ילדים זה שמחה

יש מי שמספרות, שהילדים הם דווקא נקודת האור בכל הסיפור הזה. הצחוק שלהם יכול להיות התרופה הכי טובה לשברון הלב, כמו גם העובדה הפשוטה שהם ממלאים את הזמן ואת השגרה, כך שלא נותר זמן להתכנס לתוך מרה שחורה. תאפשרי להם להכניס לך שמחה ברגעים הללו.


6. שמשי כמודל לחיקוי

חשוב לזכור, שהילדים שלך יותר חזקים ממה שאת חושבת, וחשוב להפגיש אותם גם עם רגעים קשים של החיים וללמד אותם איך להתמודד איתם. את המודל לחיקוי של הילדים שלך ואם את מראה להם שמותר לך להיות חלשה, כאובה ועצובה, את מלמדת אותם שזה מותר ושזה חלק מהחיים. וזה בסדר גמור!


חשוב לדעת - פרידה היא סוג של אובדן, אפשרי לעצמך לכאוב את הפרידה הזו, תהיי עצובה ותעברי תהליך של אבל עד שתאספי את עצמך. הילדים שלך יראו אותך וילמדו שמותר להיות עצובים, שמותר להתפרק ושאחרי כל זה ועם כל הקושי מתגברים וממשיכים הלאה.

בחיבוק ענק,

שלך,

לימור







רוצה לאפשר לעצמך להיות חופשיה ולחיות את החיים שאת רוצה באמת?

הכנתי עבורך הדרכה עם כלים מעשיים שיאפשרו לך בדיוק את זה






 


להורדת שלל מתנות ייחודיות מלימור לוחצים כאן:




bottom of page