top of page
לימור בנדל_edited_edited.jpg
לימור בנדל לוגו שקוף.png

מה עושים כשהילדים נכנסים באמצע סקס?

הילדים נכנסו לכם באמצע הסקס? לדעתי, זו הזדמנות מעולה להסביר להם מה זה סקס ולמה זה הדבר הנפלא ביותר שקיים ביקום (בהנחה שעוד לא עשיתם איתם על זה שיחה, למרות שאני מקווה שכן!)


סקס זה לא טאבו!

מתי שאנשים יתחילו לדבר על סקס בצורה פתוחה ובלי בושה (במיוחד עם ילדיהם) העולם יהיה מקום טוב יותר. סקס זה דבר נפלא, סקס הוא דרך ביטוי לאהבה עצמית וזוגית, והוא מגיע בכל מיני צורות וצבעים – תנוחות מגוונות, עם אביזרים ומשחקי תפקידים, עם רגשות והומור, ובעיקר – בלי בושה! כי סקס זה דבר בריא, יש בו רק יתרונות ואם לומדים איך לעשות אותו מושקע ומלא באהבה ותשוקה אז הוא אפילו אלוהי. נכון שזה היה נחמד אם מישהו היה מלמד אתכם את זה כשהייתם קטנים? ונכון שזה היה נחמד אם יכולתם ללכת להורים שלכם להתייעץ לפני הפעם הראשונה? או אחרי הפעם הראשונה? כי הורים צריכים להיות המקום הבטוח של ילדיהם – ילדים צריכים להרגיש בטוחים לדבר עם הוריהם על ה-כ-ל ועל אחת כמה וכמה על הדבר הכי חשוב בחיים – עונג מיני ואהבה עצמית!


סקס זה דבר בריא, יש בו רק יתרונות

ואם לומדים איך לעשות אותו מושקע ומלא באהבה ותשוקה

אז הוא אפילו אלוהי.


אז קודם כל, בואו נסגור את הפינה הזאת – הילדים נכנסו לכם באמצע הסקס? אין לכם במה להתבייש, אין לכם מה להרגיש אשמה, אתם לא חסרי אחריות – זה יכול לקרות והכל בסדר! הילדים נכנסו וראו אתכם עושים דבר בריא וטוב (ואני מזכירה לכם שככה הבאתם אותם לעולם!). עכשיו, אחרי שיישרנו קו, אפשר לחשוב מה עושים עם זה שהם "תפסו" אתכם.


ורק עוד דבר אחד לפני שנתקדם, שלא תחשבו שאני מעודדת אתכם להזמין את ילדכם לראות אתכם עושים סקס – אני לא! שלא יקומו לי עכשיו כל הצקצקנים והלרלרניות, סבבה?! אבל אני כן אומרת, שאם זה כבר קרה, וזה קורה להרבה הורים (תתפלאו!), אז כדאי לנצל את ההזדמנות הזו כדי להפיק את המירב ממה שכבר קרה. קאפיש?


אז מה עושים (או לא עושים) אם הילדים נכנסו לכם באמצע הסקס?


אל תשקרו


סקס זה לא דבר רע. אל תשקרו או תמציאו סיפורים והמצאות, כי לא רק שזה מיותר, זה גם מעביר מסר לילדים שלכם שסקס זה דבר שצריך להסתיר ולהתבייש בו; ואני מניחה שאתם רוצים שהילדים שלכם יגדלו וייהנו מסקס בטוח וכיפי. אז תחשבו איך אתם משמשים עבורם מודל לחיקוי ותדברו איתם על מה שהם ראו בשיחה כנה ופתוחה וכמובן מותאמת לגילם. תזכרו שהגישה שלכם תעצב את איך שהם ירגישו כלפיי סקס בעתיד.


אל תבקשו מהם לשקר


לבקש מהילדים שלכם לשקר זה בדיוק אותו מסר של בושה. יש לכם ילדים? כולם יודעים שעשיתם סקס בשביל להביא אותם ואם אם אתם עדיין נהנים מסקס (אני מקווה שכן) אז שימותו הקנאים! אם הילדים שלכם מרגישים צורך לספר לחבר או חברה טובים שהם תפסו אתכם באמצע סקס אין שום סיבה שהם לא יעשו את זה, והרווחה לא תגיע לדפוק לכם על זה בדלת.




תמונה של משפחה במיטה


דברו על פרטיות


דברו על פרטיות ומה הם הגבולות שלכם. אתם רוצים שהם ידפקו בדלת לפני שהם נכנסים? אתם רוצים להסביר להם שאיברים אינטימיים זה דבר שאנחנו חולקים רק עם מי שאנחנו בוחרים? מעולה! תגדירו את ההתנהגות בבית מתוך מקום של כבוד הדדי וכבוד למרחב הפרטי והאישי של כל אחד ואחת בבית ולא מתוך מקום של בושה והסתרה.


זה תמיד זמן טוב לחינוך על מיניות בריאה


אני לא מצפה שתחכו לחינוך למיניות בריאה עד לרגע שבו הם תופסים אתכם עושים את זה. חינוך מיני זה משהו שצריך להגיע ביוזמתכם ולהתפתח עם השנים בהתאם לגיל ילדכם, אבל אם עד עכשיו לא דיברתם איתם על זה, זו בהחלט הזדמנות טובה להתחיל. 


התאימו את המסרים לגיל


מסרים הנוגעים למיניות בריאה ובכלל מסרים שאתם מעבירים לילדכם צריכים להיות מותאמים לגילם. אתם לא תעשו את אותה שיחה עם ילד בן 3 לעומת נער בן 16 שנכנסו לכם באמצע סקס. עם ילדים קטנים נדבר על זה שאמא ואבא אוהבים ושהם מתחבקים ומראים אחד לשני אהבה, ועם גדולים יותר נדבר על יחסי מין בריאים ואיך שומרים על בטיחות ובריאות בסקס. כל גיל עם המסר המתאים לו, אבל לא לשכוח להקפיד על שיחה כנה ופתוחה, הקשבה ומענה לשאלות שיתעוררו וכבוד הדדי – אם תעשו את כל זה, לא צריכה להיות בעיה.


ולחיי סקס רועש בבתי מלון (בלי הילדים!)

ושיחות בריאות ופתוחות על סקס עם הילדים

שלכם,

לימור בנדל











 


להורדת שלל מתנות ייחודיות מלימור לוחצים כאן:




bottom of page