top of page
לימור בנדל_edited_edited.jpg
לימור בנדל לוגו שקוף.png

רגע לפני שאתם מתגרשים: איך לישון טוב עם בן או בת זוג שנוחרים?

בן הזוג שלך נוחר? את נוחרת בעצמך? האם יש פתרון לרעש של נחירות או

שהעולם מתחלק לאלה שנוחרים ואלו ש(לא) סובלים אותם? האם זו עילה

לגירושים? כל התשובות, ניפוץ מיתוסים ואטמי אוזניים במדריך הבא


זוג שוכב במיטה כאשר הגבר נוחר והאישה לא מצליחה לישון


נחירות זה אחד הדברים שפוגעים להמון אנשים בשינה (שלהם ושל בני או בנות הזוג), ולא רק השינה נפגעת אלא גם איכות החיים וכמובן גם הסקס – וכשיש משהו שפוגע בתשוקה אני שם כדי לנצח אותו! מי שמכיר.ה אותי יודע.ת שאני לא אתן לשום דבר לפגוע לכם בחיי האהבה, כי לחיות חיים ללא תשוקה זה כמו לא לחיות בכלל. אז נתחיל עם זה שזו בעיה! ושלא יגידו לכם – "אה... לא נורא, מה זה קצת רעש" או כל מיני דיבורי סרק אחרים. שינה, סקס, תשוקה, אושר – כל אלו חיוניים לחיים טובים ואף אחד או אחת לא צריכים להתפשר על זה. עם זאת, אתם לא צריכים להתגרש בגלל זה, אלא פשוט לחשוב על פתרון ואני כאן כדי לסייע.


מה הסקרים אומרים נחירות וזוגיות?

בסקר אמריקאי, שערכו על השפעת נחירות על זוגיות, 52% מהנשאלים העידו שתדירות יחסי המין פחתה בגלל הנחירות, 49% העידו שהייתה עלייה במריבות בעקבות הנחירות, 10% חשבו על פרידה בגללן ו-3% מהזוגות התגרשו! אז אם עד עכשיו חשבתם שנחירות זה בקטנה, זה לא!


מה גורם לנחירות?

מגוון גורמים עלולים לגרום לנחירות:

  • היצרות דרכי אוויר עליונות

  • מבנה אנטומי של האף

  • עישון

  • צריכת אלכוהול

  • תורשה

  • דום נשימה בשינה

  • מעל גיל 50

  • הורמונים

  • תנוחת השינה


רגע לפני שאני ניגשת לפתרונות, אני רוצה להגיד עוד 2 דברים חשובים, שינפצו את המיתוסים בנושא נחירות:


מיתוס 1: רק גברים נוחרים

ממש לא!


מיתוס 2: נחירות זה בעיה של החצי השני לא של מי שנוחר

ממש לא!


  1. גם נשים נוחרות כן, אני יודעת שזה מפתיע, ואני אגלה לכם סוד, אבל אל תגלו לאף אחד, הן גם מפליצות! כן חשוב להגיד שנמצא במחקרים שגברים נוחרים פי שניים מנשים, אבל עדיין.

  2. נחירות זו בעיה של שני הצדדים זה שאת או אתה נוחרים לא אומר שהבעיה היא של הצד השני, קחו אחריות וטפלו בבעיה, כדי לעזור לשניכם.


אם אין לכם בעיות שינה, אתם ובני זוגכם ישנים כמו טנק וגיליתם ממש במקרה שאחד מכם נוחר – אז אין בעיה! 


איפה מתחילה הבעיה? 

כשאחד נוחר והשני לא מצליח לישון, הרעש מטמטם אותו ובא לו לשים על הנוחר כרית ולחנוק אותו; 

או שמי שנוחר סובל מזה, כי זה מפריע לו לאיכות השינה; 

או כל התשובות נכונות. 


בכל מקרה, אם לפחות אחד מכם סובל מהנחירות זה בטח לא תורם לחיי האהבה שלכם! 

אז מה עושים? אספתי את כל הפתרונות שקיימים היום ואני מציעה לכם כל לילה לנסות פתרון אחד או אפילו לנסות לשלב כמה ביחד עד שתגיעו לנקודה שבה שניכם תהיו מרוצים ושמחים והלילות מלאים ב"רעש" של גניחות מעונג (במקום ברעש של נחירות).


בדיקת רופא א.א.ג / ריאות

הדבר הראשון המומלץ הוא ללכת להיבדק אצל רופא.ת אף אוזן גרון או רופא.ת ריאות, כדי להבין האם הנחירות הם סימן לבעיה בריאותית כמו אף סתום, תסמונת דום שינה או משהו אחר, המצריך טיפול רפואי שיעזור גם לבעיה ואולי גם לתופעות הלוואי כגון הנחירות. למשל, במקרה של דום בשינה יכול להיות שימליצו לכם להשתמש במכשיר סיפאפ CPAP, שעוזר בהזרמת אוויר למערכת הנשימה.


ואולי הפתרון הוא דווקא דנטלי?

קיים התקן דנטלי, אותו מרכיב הנוחר בלילה. ההתקן מקדם את הלסת התחתונה ואת הלשון ומותח את החיך וכך מרחיב את דרכי הנשימה העליונות ומאפשר מעבר קל יותר של האוויר שמקל על הנשימה ומפחית את הנחירות. על פי מחקרים הוא עוזר ב-90% מהמקרים הקלים ובמעל ל-60% מהמקרים הקשים. חשוב לדעת שגם עם ההתקן אפשר לדבר ואפילו לשתות.


משקל

אין ספק שעולם הרפואה הוא שמנופובי. כמעט כל בעיה רפואית שיש הדבר הראשון שמציעים זה לרדת במשקל, ולאו דווקא שהבעיה קשורה למשקל. אז אני אומרת ככה, אם הנחירות התחילו אחרי עלייה משמעותית במשקל יכול להיות שזה קשור ואולי כדאי לחשוב על דיאטה, אבל אם תמיד הייתם מלאים ופתאום התחלתם לנחור סיכוי טוב שאין קשר בין המשקל לנחירות. אני אמנם לא רופאה, אבל בהחלט נמאס לי משמנופוביה!


תנוחות חדשות

מחקרים מראים ששינה על הגב עלולה לעודד נחירות. הנוחרים בבית ישנים על הגב? כדאי לנסות לשנות תנוחה ולראות אם זה עוזר. בכל מקרה, אני תמיד בעד לנסות תנוחות חדשות 😉 אם אתם מבינים למה אני מתכוונת.


פחות אלכוהול יותר מים

צורכים אלכוהול לפני השינה או באופן יומיומי? נסו להפחית ולראות אם זה משפיע על הנחירות.


אטמי אוזניים

אטמי אוזניים זה אמנם פתרון, שבו דווקא הצד שאינו נוחר נוקט, אבל אם זה עוזר אז למה לא?!


מדבקות לאף

מדבקות אף נגד נחירות מעודדות נשימה דרך האף, יכולות לעזור בעיקר במקרים של צינון, גודש באף, אלרגיה או אם הבעיה נגרמת כתוצאה ממבנה אנטומי של האף. חשוב להגיד, שלרוב בעיית הנחירות לא קשורה לבעיות אלו, אבל אם היא כן שווה לנסות את הפתרון הקליל הזה.


קליפס

קליפס לאף זה פתרון זול וקליל, סביר להניח שיעזור למקרים קלים (אם בכלל), אבל שווה לנסות.


טיפול בלייזר

הטיפול בקרן לייזר עוזר להרחבת נתיב האוויר דרך הפה אל הריאות וכך מונע את הנחירות. בטיפול קרן לייזר מוקרנת אל החך והענבל - הרירית מתכווצת, מתקשה ונמתחת והחך עולה, מה שמאפשר מעבר אויר יעיל בהרבה מלפני וסוף לנחירות. זו פעולה לא פולשנית, שמתבצעת ללא הרדמה, למשך 3-4 טיפולים קצרים.


ניתוח

אופציה נוספת היא ניתוח כירורגי, המתבצע בהרדמה מלאה, ובו מוחדרת אלקטרודה שבעזרת גלי רדיו עוזרת לענבל והחך להתרומם ולהפחתה עד העלמות של תופעת הנחירות.


הפרדת כוחות

ערב של סקס ופינוקים ואח"כ כל אחד פורש לחדרו – נשמע לך כמו חלום? זה לגמרי ישים, אף אחד לא אמר שזוגות חייבים לישון באותו החדר, ואני אגלה לך סוד – הם אפילו לא חייבים לישון באותו הבית! וזה גם פתרון מעולה להפלצות 😉


לסיכום, מקווה שלפחות אחד מהפתרונות יעזור לכם!

לחיי לילות שהרעש היחיד בהם יהיה גניחות של הנאה,

חלומות מתוקים!

שלכם,

לימור בנדל










 


להורדת שלל מתנות ייחודיות מלימור לוחצים כאן:




bottom of page