top of page
לימור בנדל_edited_edited.jpg
לימור בנדל לוגו שקוף.png

בעת משבר מה עוזר לכם לישון?

גירושים, משברי גיל, פיטורים, בעיות כלכליות, בעת מלחמה, דכאון אחרי לידה ועוד. בזמן משבר אחד הדברים שנפגע הוא השינה. כשטרודים קשה לעצום עיניים, לשחרר ולישון בשקט, והדיסוננס הוא שדווקא בזמן משבר צריך שינה יותר מתמיד. אז איך בכל זאת אפשר להירדם ולישון טוב?

שאלה טובה! אספתי 9 טיפים


שינה היא צורך בסיסי וחיוני, שחשוב לבריאות הגוף והנפש. בעיתות משבר, כשהנפש טרודה, יותר קשה להירדם, לעיתים יש סיוטים, אז גם כשכבר נרדמים מתעוררים ואח"כ מתקשים להירדם אפילו יותר. העניין הוא, שדווקא בזמן כזה, כדי שאפשר יהיה לצבור אנרגיות, לשחרר פחדים, להתנתק מהדאגות ולהחלים, דווקא אז השינה הופכת להיות חיונית אפילו יותר מבימים רגילים. אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לישון?


היכון, הכן, צא!

ספורט חשוב לחיים באופן כללי, אבל הוא גם יעזור לכם לישון. אני יודעת שאמרתם שתתחילו לעשות ספורט אחרי החגים.. כשהילדים ישנו לילה שלם... אחרי שתסיימו את הלימודים... ועוד אי אילו הבטחות, אבל אל תחכו עוד, פשוט תתחילו. ספורט ישנה לכם את החיים וגם ישפר לכם את ההירדמות והשינה. מעבר לזה, יש כל כך הרבה סוגי ספורט, שכל אחד ואחת יכולים למצוא את מה שהם אוהבים – הליכה, ריצה, ספינינג, יוגה, אירובי, זומבה, ריקודי עם, פלדנקרייז, הולה הופ, ריקודי בטן – באמת שאין לזה סוף! תמצאו משהו שאתם אוהבים וצאו לדרך.


להוציא מסכים ומכשירי חשמל מחדר השינה

מסכים, ובמיוחד הניידים החכמים, הם הצרה של המאה ה-21. כולנו מכורים ואפילו לא בטוח שאנחנו מספיק מבינים את ההשלכות שלהם עלינו ועל ילדינו. אם יש משהו שמזיק לשינה (וכמובן שגם לתשוקה ולזוגיות) זה המסכים! אז תשאירו את הניידים מחוץ לחדר השינה, ואם אפשר שלא תהיה טלוויזיה בחדר שינה זה בכלל מבורך. זה ישפר דרמטית לא רק את השינה שלכם אלא בכלל את החיים.


אוםםםם

החיים מלאים במתחים ודאגות ותרגול מדיטציה או מיינדפולנס היא אחת הדרכים להורדת הלחץ, הוספת שלווה לחיים וכמובן שאם תצליחו לתרגל מדיטציה זה יעזור משמעותית ביכולת להירדם ובאיכות השינה. מה שיפה במדיטציה, זה שזה תחום שקיים אלפי שנים אחורה ויש המון שיטות ודרכים להנות ממנה. מעבר לטכניקות השונות יש היום גם אפליקציות, חוגים ואפילו קורסים דיגיטליים שלא תצטרכו לצאת בשבילם מהבית כדי לתרגל. בקיצור, אם מדיטציה מדברת אליכם, אתם יכולים להתחיל לתרגל אותה ממש בקלות עוד היום.




אישה שישנה במיטה



להרים לחיים

יש א.נשים שכוס יין עוזרת להם להירדם. אני לא בעד אלכוהוליזם או משהו כזה, אבל אם צריכה חכמה זה בסדר גמור. אם אתם מידי פעם צריכים כוס יין, כדי להירדם, אז למה לא?!


יין יאנג

רפואה משלימה שעוסקת בטיפול הוליסטי, ומסתכלת על גוף ונפש האדם כמכלול, יכולה לתת מענה לקשיים בשינה – הומיאופתיה, פרחי באך, דיקור ועוד טיפולים שיכולים לעזור כל אחד בדרכו. כל מה שצריך זה לבחור את סוג הטיפול והמטפל.ת ולתת לטיפול צ'אנס.


להפסיק לעשות דברים שמזיקים לכם

אם אתם מתראים עם אנשים שגורמים לכם להרגיש לא טוב עם עצמכם, אם אתם צופים בלי סוף בחדשות וזה גורם לכם להרגיש רע, אם אתם אוכלים ארוחות ענקיות לפני השינה ומרגישים שהכל עולה לכם... תפסיקו! תשאלו את עצמכם מה במשך היום אתם עושים ולא מיטיב איתכם והאם זה משהו שאתם חייבים לעשות או שבעצם אפשר להפסיק אותו. הרבה מהדברים שאנחנו עושים אנחנו לא חייבים לעשות וכאילו מכוח האינרציה אנחנו ממשיכים, אבל את הרוב אנחנו ממש לא חייבים. אפילו אם אתם בעבודה שאתם לא אוהבים, אני לא אומרת שתפסיקו ללכת, אבל תתחילו לחפש עבודה אחרת במקביל. החיים קצרים מידי בשביל לסבול, וכל דבר שעושה לכם רע במשך היום משפיע באופן ישיר על היכולת שלכם להירדם ולישון בשקט.


לא להתבייש אם בא לכם לעשות סקס דווקא בזמן משבר

זה ידוע שתשעה חודשים אחרי מלחמה יש בייבי בום ומייקאפ סקס (סקס פיוס) זה לגמרי תופעה מוכרת וידועה. אז יכול להיות שאתם במשבר ועדיין יש לכם תשוקה והליבידו בשמיים, אולי אפילו יותר מבימים רגילים, וזה בסדר גמור! זה אבולוציוני אם בא לכם להתרבות, זה טבעי אם עכשיו בא לכם להתחבק הכי חזק ולהראות אהבה אחד לשנייה וזה בסדר אם הליבידו שלכם לא נפגע. תעשו סקס, תשחררו הורמונים מרגיעים לגוף וכמובן שתתעייפו לשינה טובה – אני לגמרי בעד!


לפעמים יש תקופות כאלו

ללחוץ על עצמכם לישון בטוח לא יעזור. אם זה רק יום או יומיים ולא הופך לבעיה כרונית מתמשכת אפשר להשלים עם זה שזה המצב, שלפעמים יש לילות שאנחנו מתקשים ללכת לישון, וזה גם בסדר. אי אפשר כל הזמן להיות הכי רגועים, הכי נושמים, הכי מכילים, הכי מהכל וכל הזמן לדרוש ולצפות מעצמנו להיות מושלמים – קורה שדברים לא מסתדרים בדיוק כמו שהם אמורים להסתדר בהגיון או כמו שבא לנו. אז אפשר לנשום עמוק, לשים איזו סדרה או לקרוא ספר, ולהגיד לעצמכם "היום קשה לי להירדם, אני אהיה יותר עייפ.ה מחר ואקח את היום יותר בקלות ומחר בלילה אני אצליח להירדם" יש סיכוי טוב שכשתשחררו את זה דווקא אז תירדמו בקלות (מן פרדוקס שכזה).


ד"ר קווין, רופאה במערב

אם אתם מרגישים שאתם כבר "משתגעים" מרוב חוסר בשינה אני ממליצה ללכת לרופא ולחשוב ביחד האם מתאים לקחת כדורי שינה או טיפול אחר, שיכולים לעזור לכם בהתאם לסיבות שבגללן אתם לא נרדמים.


אוהבת אתכם מאוד!

לחיי שינה טובה וחלומות מתוקים,

כאן בשבילכם,

לימור בנדל






רוצה לחיות מתוך עוצמה נשית, לאהוב את הגוף שלך, להעריך את עצמך, להפסיק להיעלב, לכעוס ולהיפגע, לחיות חיים מלאי בטחון עצמי ושמחה ולהיות חופשיה ושלמה עם עצמך?


הכנתי לך הדרכה שבה תקבלי כלים מעשיים שישחררו אותך מהכלא שבו את כובלת את עצמך יום יום, שעה שעה כשאת לא מאפשרת לעצמך להיות חופשיה ולחיות את החיים שאת רוצה, באמת.





 


להורדת שלל מתנות ייחודיות מלימור לוחצים כאן:




bottom of page