top of page
לימור בנדל_edited_edited.jpg
לימור בנדל לוגו שקוף.png

איך לטפל בגרד בנרתיק?


אישה לבושה בחלוק שחור חצי פתוח חזה מציץ ופופיק מחזיקה אננס שלם באזור המפשעה

גירוד בוואגינה הוא תופעה מטרידה, אשר גורמת לאי נעימות נוראית. מה הסיבות לגירודים? איך להימנע מהידבקות? ואיך נפטרים מהם? הכל בכתבה הבאה


אם סבלת פעם מגירודים בנרתיק או בפות, את בטח יודעת שזה לא נעים בכלל. התופעה המטרידה גורמת לאי נוחות, בלשון המעטה, כשאת מוצאת את עצמך בשגרה יומיומית עם גירוד בלתי פוסק באזור בגוף שלא ראוי לגרד בו בפומבי. בהתחלה הולכים לשירותים כדי לגרד, מסתתרים מאחורי שולחן, אבל יש גבול כמה אפשר להסתתר בעבודה, ביציאות עם חברים ובכל סיטואציה שכוללת אנשים נוספים; והגירודים רק הולכים ונהיים גרועים יותר.

כדי להבין איך מתמודדים עם גירוד כזה, צריך לבחון תחילה ממה הוא נובע ולטפל בגורמים.


אז מה יכולות להיות הסיבות לגרד בנרתיק ואיך תטפלו בהם?


1. פטריה וגינלית

פטריה בנרתיק היא הגורם השכיח ביותר לדלקת שיוצרת גרד בנרתיק. פטריה בנרתיק עלולה להיגרם ממגוון סיבות, ביניהן: שינוי החומציות בנרתיק, שינויים בתזונה, שימוש באנטיביוטיקה, שמשנה את הפלורה הטבעית של החיידקים בוואגינה, או ללא סיבה מוסברת. ניתן לזהות פטרייה לפי סוג ההפרשה, הפרשה וגינלית דמוית קוטג' בצבע לבן, וגם אם יש כאבים בעת קיום יחסי מין, גירוד וצריבה מקומית. מומלץ להגיע לרופא נשים לאבחון הבעיה, אבל אפשר לרכוש גם טיפול אנטי פטרייתי ללא מרשם בבתי המרקחת והפארמים.


2. וגינוזיס חיידקי

סיבה נפוצה נוספת הינה וגינוזיס חיידקי, אשר נגרם משינוי ב-PH בנרתיק. במקרה של דלקת מסוג זה ההפרשה תהיה מלווה בריח רע. את הדלקת אפשר לאבחן בבדיקה וגינלית, מאחר ויש שינוי מדיד בסביבה החומצית בנרתיק. הטיפול כולל אנטיביוטיקה בצורת נרות וגינליים ל-3-5 ימים, ומצריך מרשם רופא.

3. מחלות מין וכינמת

מחלת מין כמו זיבה או קלמדיה וכיני ערווה עלולים לגרום לגירוד. שימוש בקונדום מפחית משמעותית את ההידבקות ומומלץ בלי קשר בעת קיום יחסי מין עם בני זוג אקראיים. במקרה של כינמת חשוב להקפיד על גילוח והיגיינה, כדי להקטין משמעותית את הסיכוי להידבקות. מחלות מין יוצרות דלקת, אשר עלולה לפגוע בפוריות ומלווה בהפרשה מוגלתית. במקרה כזה חשוב להגיע לרופא לבדיקה וטיפול.


4. אקזמה

אקזמה, קונטקט דרמטיטיס, נגרמת כתוצאה מגירוי בעור בגלל שימוש במוצרים המכילים אלרגנים על עור הגוף כמו בושם או קרם. בנרתיק החומרים השכיחים הינם: קונדום, חומרי סיכה, תחתוניות ריחניות או סבון. חשוב להגיע לרופא לצורך אבחון וקבלת משחה מתאימה.


5. סיבות נוספות לגרד בנרתיק, פחות שכיחות:

  • פסוריאזיס הינה מחלת עור אשר באה לידי ביטוי בפריחה בגוף, ועלולה להופיע גם באיבר המין.

  • ילפת (ליכן פלנוס) הינה מחלת עור אשר אופיינית לנשים מבוגרות. מחלה זו מופיעה כנקודות לבנות על העור עם גירוד נרתיקי, כאבים בקיום יחסי מין וסדקים בעור. הטיפול במחלה מתבצע לאחר אבחון של רופא בעזרת סטרואידים.

  • שינויים הורמונליים עלולים לגרום ליובש נרתיקי וכתוצאה מכך לגירוד בנרתיק.


אז אפשר לראות שגרד בנרתיק מצריך אבחון של רופא, תקדישי את הזמן הזה לאיבר הכי חשוב שלך, ליוני שלך, ולכי לרופא להיבדק. ועד אז מה אפשר לעשות כדי להקל על הגירוד?


גמילה מתחתוניות

כתבתי כתבה שלמה על גמילה מתחתוניות אז לא אכביר במילים, אבל תחתוניות לא בריאות! ואם יש לך גירודים חוזרים בפות והפרשות בלתי פוסקות, זה הזמן לקחת את עצמך בידיים ולהפטר מהצרה הזו.


פרוביוטיקה ותוספי תזונה

מאחר ופעמים רבות הגרד נגרם משינוי בפלורה הטבעית בפות, חיידקים טובים יכולים להועיל. נסי פרוביוטיקה טבעית לבריאות אינטימית נשית.


בדיקה של הבן זוג

מעבר למחלות מין, גם פטריה וגינלית ומחלות נוספות עלולות לעבור בעת קיום יחסי מין, ויכול להיות שגם הבן זוג נדבק. חשוב לבצע בדיקה גם מהבחינה הזו, כדי להימנע מהידבקות חוזרת לאחר הטיפול שלך.


תזונה

להפסיק לצרוך סוכר וקמח לבן ומוצריו ולראות אחרי חודש אם יש השפעה. אפשר גם ללכת לנטורופתית או דיאטנית להתייעצות בנושא התזונה והגרד בנרתיק.


לסיכום, אם יש לך גרד בנרתיק חשוב ללכת לרופא, לאבחן מה הסיבה לגירודים ולקבל טיפול מתאים. עד אז חשוב לשמור על היגיינה ולהפסיק להשתמש בתחתוניות. זכרי, כי היוני היא המקדש שלך, טפלי בה והיא תראה לך אהבה חזרה.






רוצה להכיר את עולם שלם של עונג?

להתחבר לעונג המיני שקיים בך?

הכנתי הדרכה בדיוק עבורך שתלמד אותך

איך להתחבר למיניות המטריפה שחלמת עליה






 


להורדת שלל מתנות ייחודיות מלימור לוחצים כאן:




bottom of page